Dag 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Delphine Blaton - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Delphine Blaton - WaarBenJij.nu

Door: Delphine Blaton

Blijf op de hoogte en volg Delphine

25 Oktober 2015 | Suriname, Paramaribo

Na een emotioneel afscheid van onze ouders en familie hebben we gisteren het vliegtuig genomen richting Suriname. Onze eerste stapjes alleen in de grote wereld om stilaan ons rugzakje met ervaring aan te vullen. Spanning, stress en nieuwsgierigheid kwamen natuurlijk de kop op steken. Ik kreeg de raad mee van mijn ouders: 'Emoties zijn belangrijk want het betekent dat je het thuis goed hebt en op je omgeving kan rekenen.'

Uiteindelijk zijn we een dik uur later vertrokken vanuit Schiphol richting Paramaribo. Niemand die uitleg gaf, maar de mensen rondom ons leken zich er niet veel van aan te trekken. 'Alles komt in orde' is hier toch wel de mentaliteit (tijd om ons hieraan aan te passen blijkbaar, want wij zouden ons weeral druk maken hierin).
Na het lange wachten was het dan toch tijd om in te stappen richting onze droomreis. De vlucht duurde lang, maar met het toffe gezelschap (Marliesjeee), de laptop en de nodige dutjes vloog deze tijd zo voorbij.

Voor de rest verliep alles vlot: de vlucht, de taxichauffeur die ons stond op te wachten en ons naar het Guesthouse bracht en de vriendelijke verwelkoming hier. Na een korte nacht met weinig slaap en veel dwalende gedachten zijn we op onze plek.
Momenteel is het hier 09.00u en proberen we nog een beetje verder te slapen, maar dat zal moeilijk zijn met al het lawaai, licht en vooral... die warmte! Dit wordt zoiezo aanpassen! We geven onszelf een weekje de tijd om ons aan te passen aan het lokale leven hier.

Nu nog een dutje en daarna de lokale markt bezoeken en inkopen doen! Dit is het dan...het begin van ons avontuur! Benieuwd wat er ons de komende 2 maanden nog te wachten staat.
Spannend!

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Dag 1

Na een emotioneel afscheid van onze ouders en familie vertrokken we richting het avontuur. De allereerste keer de grote wereld in om stilaan ons rugzakje met ervaringen verder aan te vullen. Stress, spanning en nieuwsgierigheid kwamen natuurlijk de kop op steken. Maar zoals mijn ouders me eerder op het hart gedrukt hebben: 'Emoties zijn mooi en het betekent dat je een thuis hebt waar je op kan rekenen en die je zal missen!'

Deze nacht (04.00u lokale tijd) zijn we dan eindelijk aangekomen in Paramaribo na 9u vliegen. Alles verliep heel vlot, alleen hadden we in Schiphol een uurtje vertraging met het vliegtuig. Niemand in onze omgeving leek zich daar zorgen om te maken (een aanpassing aan onze mentaliteit aangezien wij al zouden zeuren tegen elkaar, omdat we langer moeten wachten). De meeste passagiers bleven hier opvallend rustig bij en maakten zich er niet druk in. Deze reis brengt in elk geval al relativeringsvermogen met zich mee. Na een dik uur vertraging konden we eindelijk opstappen richting onze droombestemming Suriname.

De vlucht duurde lang, maar met het toffe gezelschap, de laptop en een paar dutjes verliep deze reis op een heel vlotte manier. Uiteindelijk vonden we vlug onze taxichauffeur en werden we naar het Guesthouse gebracht.
De temperatuur hier... dat wordt serieus wennen! Een weekje aanpassing zal zeker nodig zijn om aan het lokale leven hier te wennen. Momenteel is het hier 08.00u 's morgens en zijn we nu al aan het smelten van de warmte! Waar is die Belgische winter als je ze nodig hebt hé? :)

Nu nog een beetje verder slapen (proberen toch) en daarna de markt bezoeken en inkopen doen! Dit is het dan! Het begin van onze droom waar we zo lang naar uitgekeken hebben! Benieuwd wat ons de komende 2 maanden nog allemaal te wachten staat!
Spannend!