Profiel van Delphine Blaton - WaarBenJij.nu Profiel van Delphine Blaton - WaarBenJij.nu
Delphine

Leeftijd: 20 jaar Nationaliteit: Belg Studies: Bachelor Verpleegkunde Hobby's: Paardrijden, afspreken met vrienden

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen:

Door:

Blijf op de hoogte en volg Delphine

01 Januari 1970 | ,

Tags:

Verslag uit: ,

Dag 1

Na een emotioneel afscheid van onze ouders en familie vertrokken we richting het avontuur. De allereerste keer de grote wereld in om stilaan ons rugzakje met ervaringen verder aan te vullen. Stress, spanning en nieuwsgierigheid kwamen natuurlijk de kop op steken. Maar zoals mijn ouders me eerder op het hart gedrukt hebben: 'Emoties zijn mooi en het betekent dat je een thuis hebt waar je op kan rekenen en die je zal missen!'

Deze nacht (04.00u lokale tijd) zijn we dan eindelijk aangekomen in Paramaribo na 9u vliegen. Alles verliep heel vlot, alleen hadden we in Schiphol een uurtje vertraging met het vliegtuig. Niemand in onze omgeving leek zich daar zorgen om te maken (een aanpassing aan onze mentaliteit aangezien wij al zouden zeuren tegen elkaar, omdat we langer moeten wachten). De meeste passagiers bleven hier opvallend rustig bij en maakten zich er niet druk in. Deze reis brengt in elk geval al relativeringsvermogen met zich mee. Na een dik uur vertraging konden we eindelijk opstappen richting onze droombestemming Suriname.

De vlucht duurde lang, maar met het toffe gezelschap, de laptop en een paar dutjes verliep deze reis op een heel vlotte manier. Uiteindelijk vonden we vlug onze taxichauffeur en werden we naar het Guesthouse gebracht.
De temperatuur hier... dat wordt serieus wennen! Een weekje aanpassing zal zeker nodig zijn om aan het lokale leven hier te wennen. Momenteel is het hier 08.00u 's morgens en zijn we nu al aan het smelten van de warmte! Waar is die Belgische winter als je ze nodig hebt hé? :)

Nu nog een beetje verder slapen (proberen toch) en daarna de markt bezoeken en inkopen doen! Dit is het dan! Het begin van onze droom waar we zo lang naar uitgekeken hebben! Benieuwd wat ons de komende 2 maanden nog allemaal te wachten staat!